Ralle och (cleo) utverdering

axelinaackie.blogg.se / 22 Augusti, 2012 - 22:00 /

Jag red endast Ralle idag, i ridhuset. Och som sagt red Antonia Cleo. Åter till Ralle. Han var fin idag! Jag red lixom "som vanligt" så nu kan man väl säga att han är helt igång! Om man bortser från hoppningen då. Jag vet inte riktigt när jag ska hoppa på honom första gången. Ser i vilket fall verkligen fram emot det!
Här får ni en utvärdering av självaste Antonia om cleo (!!) :
Cleo var lite spänd i galoppen, men efter ett tag när hon fått galoppera i en lite större galopp började hon slappna av lite. Det är viktigt med Cleo att man har en ärlig bjudning i handen (dvs att man måste ha ett sug i handen, något att hålla i) om man inte har något "sug" alls så går hästen inte ärligt på tygeln. Det hon behöver träna på är att få en starkare galopp med mer fjong! Baaaaaa shalalaaaaa piff !!

/ Anton och Axel





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: