Ridpassen igår.

axelinaackie.blogg.se / 30 Augusti, 2012 - 10:22 /

Som sagt skulle jag ju berätta hur ridpassen gick igår!
CLEO: i början var hon jätte fin! Avslappnad och lugn men hängde ändå inte i tygeln, jag hoppade även några språng och hindret stod lixom i en volt. Hoppade först bara små hinder på ca 70 cm. Och som vanligt så var hon en halvmeter över hindret… haha! ;-) sedan höjde vi hon hon var faktiskt lugn även när jag hoppade! Sedan skulle jag hoppa hindret och då var det 110. Och jag vet inte vad jag höll på med, men jag såg att jag kom helt mitt i mellan. Inte rätt någonstans men jag gjorde inget åt det. Men som tur var tog hon ett eget initiativ (för typ första gången) och trampade om och klarade det! Duktig Cleo! ;-) så hon var altså jätte fin igår!
RALLE: Han var seg i början, men efter några övergångar + några ponnysparkar Blekinge han lite mera egen bjudning. Och hör och häpnad så hoppade jag på honom för första gången igår! Och det gick JÄTTE bra! Hoppade inte högre än 80 cm med tanke på att det var första gången. :) Ralle är så bra att hoppa på för att han är en riktig "taxi". Hoppar i ALLA lägen och skulle aldrig göra något dumt (när man hoppar) ;-)
POTTER: jag skrittade bara ut på honom så det finns väl inte så mycket att säga! Han skötte sig finfint och vi var ute i 30 min bara. Och som så många andra gånger som jag har varit ute och ridit så kom det en gubbe igår och frågade oss vem som skulle ta upp skiten efter våra hästar och så tyckte han inte att vi skulle rida där förbi hans hus. Och såhär vid närmare eftertanke så skulle jag ha frågat honom vad som är värst, att det ligger en häst bajs eller 2 någonstans ELLER att man kör bil överallt och förstör miljön? För att jag är ju nästan 100% säker på att han INTE skulle sagt till om jag åkte BIL förbi hans hus? DET är någonting som JAG tycker är fel!!!!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: