Blogglek

axelinaackie.blogg.se / 27 December, 2012 - 09:36 /

51. 5 saker du måste bli bättre på inom ridning:

* sitta mer upprätt, jag lutar mig ganska mycket frammåt när jag rider.
* vara mer konsekvent när jag rider.
* göra skänkelvikningar, för att när jag gör det så blir mina hästar väldigt sneda i halsen, dem flyttar sig bra för skänkeln men böjer halsen väldigt mycket. Och så vitt jag vet så ska halsen vara rak i en skänkelvikning? Stämmer det alla dressyr-tanter som läser min blogg? ;-)
* sedan kan man alltid bli bättre på sin avståndsbedömning, samt bli bättre på att förbättra språnget med hjälp av skänkel, överliv och hand.
* inte bli arg när jag rider, det händer rätt ofta om hästen inte lyssnar, men jag blir aldrig arg när jag rider Ralle, det är nog bara för att han är så CHILL! :-)

52. Ridturens outfit

* pass på den eftersom att jag inte kommer rida på 1 vecka... :-(

53. Det här äter hästen/hästarna

* ingen av mina hästar äter något speciellt, det har dem aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Det ända dem äter är ca 1 kg krafft grund om dagen. Sedan hösilage!
Vissa ger ju sina hästar massa tillskott och vitaminer och sådant, jag säger inte att det är något fel med det, men eftersom att hästarna klarar sig bra utan så är det lite överskattat att ge dem det tycker jag. Krafft är bra eftersom att det innehåller redan alla vitaminer som hästarna behöver! :)



Postat av: Annie Berggren

Hahahha, det stämmer att de ska vara raka i halsen xD

2012-12-27 @ 10:01:33
URL: http://ponnyteamets.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: