blogglek, inlägg 10

axelinaackie.blogg.se / 11 December, 2012 - 20:00 / Allmänt

20. Din åsikt om hjälptyglar
Jag tycker att hjälptyglar är bra om man andvänder dem rätt. Och man kan ju verkligen ha olika syn på det här med hjälptyglar, att man tvingar hästen till någonting, att det är fusk och lalala. Men man måste se på det från båda hållen. Om hästen går och spänner sig med sänkt rygg och har huvudet i taket och går på sned så är det givet att den hästen kommer att få problem med både rygg och ben. Då kan man istället kanske sätta på en gough eller en graman. Men det är en liten konst att rida med just graman, det gäller att vara flexibel och känslig. Men personligen har jag blivit lärd att ha ganska kort graman, inte hela tiden, men jag kan korta upp den ibland om hästen inte slappnar av ordetligt, och självklart beror det på vilken häst jag rider. 
så hjälptyglar är okey, om man andvänder dem på rätt sätt. :-) 

21. Något jag vill göra

Bygga upp värsta hinderbanan i våran idrottshall och bara hoppa.... hahah, jag är konstig jag vet, men jag älskar verkligen att hoppa (nu menar jag utan häst, men ni fattar kanske att jag inte skulle ta in en häst i idrottshallen) ;-)
 
En till sak jag vill göra är att skolka imorgon. Vi har dansuppvisning och vi i våran grupp har inte ens kommit på hela koreografin, men ni såg ju hur bra jag dansade i videon som jag lade upp igår! HAHA" ;-)
 
 


Postat av: Elin

Vi har också dansat i skolan, usch...

2012-12-11 @ 21:26:26
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: