blogglek, inlägg 18

axelinaackie.blogg.se / 19 December, 2012 - 07:00 / Allmänt

37. Hur länge har du ridit ? Vilken var första hästen du red?
Jag har ridit seriöst (lixom varje dag) sedan jag var 6 och ett halvt. Det var då jag fick min första ponny Rusty, men han var inte den första hästan jag red!
Utan den första hästen jag red var en storhäst som var,,,, Håll i er nu.........  185 cm hög! (tror jag?) någonting på 180 iallafall! Henne red jag på när jag var 4-5 år och galopperade! Dock så blev jag alltid longerad men ändå. Och jag gjorde små konster, tex så stod jag upp på henne! DET var den snällaste hästen i världshistorien tror jag. Det var där mitt intresse för voltige började! hahaha, skämt åsido! 

38. Vad tycker du är viktigt när man köper häst?
Att den är göllig!  Nä, jag hoppas att vi människor har lite sunt förnuft iallafall och begriper att man inte köper en häst för att den är söt. 
Det absolut viktigaste när man köper en häst är att den är frisk. Om du inte är 100% säker på att din häst är frisk borde du kolla upp den. För att utan en frisk häst kommer du inte långt kan jag garantera. Och att stå där med en nyinköpt häst som det visar sig har en skada är inte kul. 
Sen så är det ju såklart viktigt att du tycker om hästen, inte din tränare, din mamma eller din pappa, utan DU ska tycka om din häst. Det är nog dem 2 viktigaste sakerna. 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: