Dagens ridpass

axelinaackie.blogg.se / 11 December, 2012 - 19:36 / Allmänt

Jag rider bara en häst för tillfället. Potter har nämligen vila på heltid, Ralle hålls igång lite lätt med longering och så får att springa i paddocken några gånger i veckan, mamma tar hand om Polo, longerar med inspänning eller rider och jag rider Cleo. 
Och eftersom att jag bara har 1 häst att rida så kunde jag lägga jätte mycket tid på ridpasset idag, jag red i 1 timme och 15 min. *stolt* ;-) Cleo är verkligen som en evighetsmaskin. Jag kan rida hur länge som helst utan att märka någon större skillnad. Jag tror att det beror på hennes temperament och hennes långa ben. Men som ni kanske förstår så brukar jag inte rida såhär länge, vanligtvis rider jag approximately 40 min. :)
 
Ridpasset då: Jag började med att bara skritta och trava över en bom i 55 minuter. Det började med att hon stannade, blev istadig, backade, stegrade, kastade sig över osv. (hon har stora problem) xd Men efter det att jag hade gått över bommen typ 711 gånger så lugnade hon sig en aning, men hon betedde sig fortförande inte som en normal häst, hon skulle fortförande göra en grej av det och hoppa över. 
Men det är bara att fortsätta traggla och traggla tills dess att hon kan gå över en bom normalt. 
 

Dem sista 20 minutrarna trimmade jag henne utan bommen. Hon var jäääätte fin verkligen! Kanske något stark, men eftersom att jag hade det vanliga bettet så är det okey. Och i sista traven så hade hon ett jätte bra stöd på yttertygeln och jag kunde nästan släppa innertygeln och hon skulle ändå varit kvar i samma form. :-) 
 
bilder på världens vackraste ponny ! 
 
 


Postat av: Wilma Glans

Är tränsen äkta eller fake och är det bra ?:D

2012-12-12 @ 19:50:51
URL: http://wilmaglans.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: