Ridpassen

axelinaackie.blogg.se / 09 December, 2012 - 20:18 / Allmänt

Cleo: Hon var hur fin som helst idag! Red igenom henne och hon fick ett ordentligt pass i 50 min. Jag tror faktiskt att hon har en riktig naturbegåvning, för att såvitt jag kan minnas så har aldrig jag ridit henne så att hon har blivit såhär bra. ;-) Hon lyssnade perfa på mina hjälper och var riktigt bra i handen. Hon var sammanfattsvis muy bien! Och när vi nu har blandat in spanska i texten så kan jag berätta att det gick fjasko på mitt spanskaprov. Eller altså det gick bra på alla delar förutom geografi delen, då chansade jag på 23 frågor, det ni! xd Men eftersom att typ alla i min spanskagrupp failade på den delen så tror jag inte att jag kommer få omprov. 
 
Tillbaka till Cleo. Det jag tränade idag var min avståndsbedömning. Men jag hoppade inte. Hmm tänker ni då, hur kan hon ha tränat på sin avståndsbedömning mot hindret om hon inte hoppade? Jo förstår ni, i vårat ridhus så är det väldigt mycket skarpa skuggor överrallt, så jag låtsades att alla skuggor var hinder. En jätte rolig övning faktiskt! Nästan som att hoppa fast ändå inte. ;-) 
Min outfit idag kan däremot diskuteras... MEN, jag frös inte! och för att inte frysa ska ni göra såhär: Unders tar ni ett par vanliga typ kingsland strumpor, sedan världens tjockaste stickade strumpor och sen dem största, fulaste och klumpigaste skorna ni hittar. wallah så fryser ni inte om tårna! 
 
Ralle, Potter och Polo longerades. Longering är förjädra effektivt altså! Och efter Ralle hade blivit longerad lekte jag att han var en hund, våran lek gick jätte bra och Ralle gick in i sin roll till 100% :D
 
min hund och jag efter våran vinst i Danmark!
 
 


Postat av: Anonym

Jag brukar också göra så i manegen eller hur är det skoj

2012-12-09 @ 23:05:02


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: