Bra frågor! :)

axelinaackie.blogg.se / 15 Februari, 2012 - 21:03 / Allmänt

Tilda om Du väljer!:
Jag har något som jag vill veta. 
Hur rider du fram på en tävling?? 
Rider du fram länge eller kort. Såhär på vintern hur rider du fram då på en tävling? Har du bara ett ländtäcke när du rider fram. Eller ett stort fleecetäcke? 
Många frågor ;))

Riktigt bra frågor!!

Som sagt så brukar jag vara liiiite försenad till tävlingar. Men det brukar oftast gå bra ändå. Men jag har ändå tänkt på att man rider ju vanligtvis inte fram så länge till tävling. Inte jag iallafall. Men jag har en princip att INTE hoppa mycket när jag hoppar fram. Jag hoppar kanske 4-5 räcken och 3 oxrar. Det räcker för min del!

HUR jag rider fram inför en tävling... Det beror på, men om vi räknar med att jag sitter på Ralle och har hyfsat med tid på mig så brukar jag göra såhär:
Det är ingen ide att rida nåt markarbete när man rider fram Ralle. Det funkar inte. så jag rider så okomplicerat man kan! ;) Sen när jag börjar hoppa så löser väl sig det mesta! Han brukar taxera in rätt bra själv så jag har nog aldrig hamnat i det läget att han har kommit fel och blitt osäker. SOM TUR ÄR! :)

Det där med täcken är väldigt viktigt när det är kallt! Jag brukar ha ett tunt ylle-skrittäcke som jag har på ända tills jag börjar hoppa, sedan en stor tjock ylle filt utanpå allt sammans! Lennart berättade en gång att en häst han hade hoppade alltid bättre på sommaren för att det var känslig mot kyla. Så slutsatsen av det är att alltid hålla hästen varm!
(Y)!!

/Axelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: