jag vet inte faktiskt....

axelinaackie.blogg.se / 28 Juli, 2012 - 06:31 / Allmänt

Jag brukar tänka på en sak... Hur ska man göra med skolan och hästarna? Jag vet ju att jag VILL bli duktig innom ridningen, inget snack om saken. Men när man rider så behöver man ju inte ha bra betyg. Men å andra sidan så kan man ju inte förlita sig på att man kan leva på hästar. Det är ju otroligt få som lyckas och det är väldigt svårt att ta sig dit. 
Jag tycker att skolan är så otroligt tråkig och läxor är det värsta jag vet. Sedan om jag inte skulle lyckas som ryttare så han jag faktiskt ingen aning om vad jag vill bli. Jag vet inte vad jag ska sträva mot... Jag har ju den fördelen att jag kan ta mig ett sabbats-år nr jag vll med tanke på att jag har hoppat över en klass. 
 
jaja, GODMORGON alla uppemedtuppen-människor! Jag är för övrigt inte uppe såhär dags, detta är ett tidsinställt inlägg! Nu blev ni lite besvikna vaa?? ;) ;) 
 
 
 


Postat av: Johanna

Även jag vill bli duktig inom ridsport och leva på hästar, men jag har inte haft några bra möjligheter att utvecklas då jag fick min första ponny i söndags efter att ha ridit på ridskola i åtta år och ridit andras hästar i tre år.
Som du säger är det väldigt svårt att nå upp dit och jag tycker att du ska kämpa på i skolan så att du har en plan B om det inte blir som du tänkt med hästarna.
Men om du nu väljer att hoppa av när du går på gymnasiet och sedan så blir det inte bra så måste du läsa massa extra år på KOMVUX för att ta igen det du har missat.
Jag tycker alltså att du ska hålla ut och försöka få ganska bra betyg i gymnasiet så att du sedan kan få ett jobb eller plugga vidare om planen med hästarna skiter sig :)

2012-07-28 @ 11:30:24
URL: http://johannashastochfoto.blogg.se
Postat av: Johanna

Även jag vill bli duktig inom ridsport och leva på hästar, men jag har inte haft några bra möjligheter att utvecklas då jag fick min första ponny i söndags efter att ha ridit på ridskola i åtta år och ridit andras hästar i tre år.
Som du säger är det väldigt svårt att nå upp dit och jag tycker att du ska kämpa på i skolan så att du har en plan B om det inte blir som du tänkt med hästarna.
Men om du nu väljer att hoppa av när du går på gymnasiet och sedan så blir det inte bra så måste du läsa massa extra år på KOMVUX för att ta igen det du har missat.
Jag tycker alltså att du ska hålla ut och försöka få ganska bra betyg i gymnasiet så att du sedan kan få ett jobb eller plugga vidare om planen med hästarna skiter sig :)

2012-07-28 @ 11:30:24
URL: http://johannashastochfoto.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Är ni sugna på en ny bloggdesign?:) Jag säljer för ynka 20 kronor!:D Läs mer och se exempel här:

http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/july/sugen-pa-en-ny-bloggdesign.html#comment

2012-07-31 @ 22:04:09
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Du rider sjukt bra och är så duktig Axelina så tror verkligen du kommer ta dig långt inom ridning. Stort lycka till på sm nu , håller tummarna för dig , du är GRYM kram / en läsare :)

2012-08-01 @ 00:36:28


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: