Nä nu får det vara nog!

axelinaackie.blogg.se / 21 Maj, 2012 - 22:05 / Allmänt

Jag är så trött på att alltid mobilblogga! allt är så smått på iPhonen och så orkar man lixom inte skriva så långt. Men nu har jag äntligen tagit mig tiden att slå mig ner med min favorit filt i min favorit fåtölj, och bara......skriiiva... HAHA! Hoppas att ni har sett Lilla bloggen på Youtube! :P
CLEOPATRAS LILLE RIDPASS IDAG:

Ridhuset fick det bli eftersom att det började åska. Det var många i ridhuset så det blev lite trångt, men det fick gå! Cleo är som en dröm att rida, hon ÄR i klass med Potter! Och det är inget man bara går och blir över en natt inte! Hon är verkligen så himla lätt! Hon bär upp sig helt av sig själv, lydig för skänkeln och lätt i handen. Lyssnar fram och tillbaka, ibland brukar jag skoja till det lite och bara hålla tyglarna med lillfingrarna. Till och med det käns lätt!
Sedan i hoppningen så har hon ett lite för bra sug mot hindert, men jag tror att det blir bättre, ju mer hon får hoppa! Hon har en väldigt fin teknik tycker jag. Jag minns ju hur fint hon hoppade när hon hoppade över 110 staketet för ett tag sen... -.- ;)
Sedan i stallet är hon så himla snäll, man kan ha henne lös utan grimma eller någonting och hon står fortförande kvar på samma ställe. Jag har saknat att ha en häst som TYCER OM att bli borstad sedan jag sålde Rico. Så det är väldigt bra att Cleo är så snäll i stallet, + i kanten från mig kan man säga jao! (det där med jao lät bara töntigt, men var ändå tvungen att säga det)
Nu får Ralle börja promenera varannan dag ! Det går framåt  för mitt galne lejon!
Hoppas att du orkade läsa allt nu när jag ändå skrev så långt, du som läste allt, här får du en GULTSTJÄRNA!



/Axelina





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: