idag så var det inget vanligt ridpass....

axelinaackie.blogg.se / 15 November, 2012 - 20:56 / Allmänt

... Idag så red jag Wendy i paddocken och hon var såhääääääär pigg! Men jag älskar verkligen pigga hästar, sålänge dem inte bockar. Först red jag henne med det vanliga bettet och remontgrimman, hon var väldigt känslig i munnen (som alltid) så vi provade att sätta på ett hackamore. Det fungerade jätte bra! Jag skuttade över en liten bock och hon var nästan helt stilla med huvudet! Men sen när jag skulle sakta av från galopp till trav, så GICK HACKAMORET AV! Men som TUR var, så har jag så snabba reflexer, så jag slängde mig av innan Wendy körde sitt eget race och ballihooade iväg! 
 
Jag skrittade samt ut på Polo med Felicia. och han var jätte snäll verkligen! Jag gick först hela vägen och trots att det var kolsvart så bara traskade han på. :-) Även om jag hade 4 reflexer på mig fick jag ändå en utskällning för att jag inte syntes, typiskt...! hahaha! ;-)
 
Ralle red jag i paddocken och han hostade ingenting idag! :-) Jag red kanske i 30 min, galopperade runt, gjorde tempoväxlingar och så. Han lyssnade finfinfinfint!! Jag låtsades att jag var en cowboy, men jag kände dirrekt att det inte rikigt var min grej... xd 
åzum bild ju!
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: