pownisarna, fredag :)

axelinaackie.blogg.se / 23 November, 2012 - 23:03 / Allmänt

Red som sagt Potter och Ralle idag och Antonia red Polo. 
Jag hoppade några skutt på Potter, vi ställde fram små grindar, plank och vattenmatta. Han var så fin! Men det som är lite synd är att han inte börjar hoppa ordentligt förren hindret är 110, och det får han ju inte tävla! xd Jag svängde lite snävare på ett räcke som var 110 och han hoppade upp sig väldigt bra idag! 
Efter ridpasset så blev det klippning. Men jag hann inte klippa benen för att det gick en propp så att el-uttaget slutade att fungera!
Jag får helt enkelt klippa benen imorgon, men på kroppen blev han väldigt fin. 
 
När man ska klippa Ralle så måste han äta lungnande för att han är helt CP när man kommer till benen, men när jag läste på sedalin-förpackningen så stod det att det var 14 dagars karens, och det är ju bara 5 dagar kvar till tävlingen så jag kunde inte ge honom det. Vilket betyder att jag måste tävla på ponnyn som kommer ha dem lurvigaste benen av alla... Jaja, jag får klippa kroppen och huvudet snyggt så löser det sig säkert!
 
När jag red på Ralle så gick det så bra som det kan gå, jag red i paddocken, mycket tempoväxlingar i galopp. Jag galopperade på väldigt mycket på en långsida, då kände jag hur han tog större och större galoppsteg, inte bara sprang fortare! Och när man rider Ralle måste man tänka på att man inte kan sitta och samla honom för länge, då till slut så exploderar han i världens bocksprång (jag har provat) ;-)
 
cleo har en liten vila nu, men jag ska ta tag i henne efter Danmark! :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: