Ralle & Polo °°°°°°°

axelinaackie.blogg.se / 12 November, 2012 - 22:25 / Allmänt

Det är ganska så svårt att hinna med att blogga ibland. Bloggen kommer lixom alltid i 3dje hand, jag bloggar när jag får tid över vilket är väldigt sällan. 
Men jag hoppas att ni har förståelse för det! Jag borde göra några tidsinställda på kvällen, det ska jag nog börja göra!
Idag red jag Ralle och Polo, mina 2 vita springare! Polo var jobbig i början så jag satte på en graman, i början så var han jätte fin, sedan kom han på att han kunde hänga i den så att jag fick bära hans huvud i gramanen, skönt tänkte Polo... Men i slutet lossade han bra och var mycket fin. 
Ralle var pigg, och det som kanske ni inte vet är att han är min abslolut piggaste ponny! På tävlingar så kan han börja gå sidvärts och sparka bakut. ;-)
Åter till ridpasset, I galoppen så tränade jag på tempoväxlingar, samla galoppen (inte allt för länge då han han bocka då) Sedan låta honom springa på lite mera osv. Jag gjorde även tempoväxlingar i traven och han lyssnade jätte bra!
 
Jag skrev ju att Potter skulle till veterinären idag, men veterinären var sjuk så vi ska kolla honom nästa måndag istället. Ska rida honom imorgon, sedan någon gång under veckan så ska kanske en tjej på stallet rida honom, och kanske hoppa KMet på honom! Det går ju bara i 80 cm, det gör ju potter baklänges upp och ner med ögonbindel, så det kommer nog gå jätte bra, trots en annan ryttare! ;-)
 
Och på tal om KM så har jag anmält mig och Wendy till Km! Det är på lördag, så jag ska se om jag hinner rida lite på henne på torsdag och fredag. Justeee! Jag lovade ju att jag skulle visa filmen på henne som vi har gjort, här kommer den: 
 
 
Långt inlägg, hoppas att du orkade läsa allt! :)


Postat av: Elin

Vad fin hon är!:)

2012-11-13 @ 09:24:05
URL: http://Slowmotionphoto.blogg.se
Postat av: Duskshwhkaowlwnwkw

Tjaaaa!! Var är kurt( km:et) nånstans? Skulle vara jäättte tacksam om du svarade

2012-11-13 @ 16:53:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: