Ridpassen

axelinaackie.blogg.se / 27 November, 2012 - 20:25 /

Har ridit Potter och Ralle idag medan Antonia red Polo. Vi red ut en sväng, jag på Potter och Antonia på Polo. Men Daniel som jag kallade Potter för hela rundan var helt tokig! Han gjorde världens luftsprång och gick och laddade hela tiden... HAHA, Daniel då! Och Dennis som vi kallade Polo var väldigt snäll, lite töntig då han blev rädd för en stubbe, men annars toppen! :-)

Det blev ett riktigt lyckat markarbetespass med Ralle idag. Jag gjorde en övning då man lade 2 bommar bredvid varan (ca 60 cm emellan dem) så att det blev som en oxer fast på marken. Så man byggde 2 "oxrar" på en linje så var man tvungen att ha en jädra galopp för att kunna ha 4 galoppsprång där emellan. Och det funkade jätte bra! Han var väldigt framme för skänkeln idag.
Sen så slappnade han av i halsen väldigt bra i skritt, och stundtals i trav också, flyttade honom lite åt sidan när jag travade av och det var han jätte duktig på. :-)
Kände att detta blev en ypperligt passande bild!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: