Hoppningen - Cleo och Ralle

axelinaackie.blogg.se / 21 April, 2013 - 14:03 / Allmänt

Började med Ralle. Han kändes inte riktigt på hugget idag, sög inte mot hindret och var ointresserad. Och när jag hoppade oxrarna sträckte han inte på sig och rev med magen typ. Då blir jag osäker eftersom att jag aldrig har gillat att hoppa oxrar Sedan jag krachade. Och blir jag osäker smittar det av sig på honom. Han stannade aldrig, men det kändes inte så bra helt enkelt så jag hoppade några oxrar som var lite lägre, sedan avslutade jag. 
Sedan känner jag att jag nog inte ska hoppa MsvA på honom. Om det inte känns helt 100 så är det ingen idé att styra in i en sådan klass. Då är det roligare att hoppa MsvB och vara med och vinna och bli placerad. Sedan tror jag att Ralle kan hoppa MsvA, men då måste allt stämma. Man kan inte styra in i en 120cm klass och få omtramp. Jag vet att han är en super bra 110 ponny, det har han ju visat. Men jag måste lära mig att rida lite bättre innan jag hoppar MsvA på honom. 
 
Cleo därimot kändes riktigt på hugget idag! Hoppade fram litegrann och då var hon lite dampig, tjurigt sto. Sedan hoppade jag en bana och hon känns så himla trygg att hoppa stora hinder på! Hoppade en bana där 2 hinder var 120, 1 hinder var 115 och 2 var 110. (Gick och mätte exakt, hahaha) och även om inte allt stämde hela tiden så kändes hon riktigt bra! 
pappa sa:
-den goda nyheten är att jag ser att Cleo kommer att kunna hoppa 120, den dåliga är att du måste lära dig att rida henne först. 
Och det stämmer ! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: