nu får jag skärpa mig.

axelinaackie.blogg.se / 01 April, 2013 - 22:27 / Allmänt

Kännar att mina inlägg har varit väldigt tråkiga och uppdateringen har varit sugig det senaste. Men imorgon gör vi en nystart och jag kommer att uppdatera oftare och med bättre inlägg.
 
Idag red jag Cymro, Cleo och Ralle. Jag och mamma red ut på Ralle och Polo (mamma red på polo) Och det gick väldigt bra, hästarna var väldigt pigga och glada.
 
Hoppade Cymro idag i paddocken. För er som inte vet vem Cymro är så kommer det en liten fakta text till er:
 
Kenwoods Cymro, 11 (?) år. Antonias förra B-ponny. Vi sålde honom till familjen som äger honom nu (som för övrigt står uppstallade på vårat stall) sommaren 2010. Antonia vann NM i stilhoppning och ungponny SM på honom. Världens sötaste ponny.
Sådär ja. Nu hoppas jag att ni fattar lite mer vad jag skriver om. Det gick iallafall jätte bra att hoppa, han var väldigt enkel att reglera fram till hindret. Det är typ den viktigaste egenskapen en häst kan ha. ;-) Och han är väldigt väldigt fin att rida på marken. Jag har ju ridit honom många gånger förut, men det har kanske inte ni som läser min blogg så då måste jag ju dela med mig av känslan till er! 
Hoppade några språng på 105 - 110 och det gjorde den lilla ponnyn galant! 
 
Cleo var lite tjock i sina framben. Tror att det beror på höet, hon brukar vara väldgt känslig för sitt käk. Eller hon var inte jätte tjock, bara lite fyllig. Så jag red ett lättare pass i paddocken. Hon var jätte fin, mjuk och avspänd.
Det är Cymro när Antonia rider på bilderna:
            
 
 
Det var allt för idag, imorgon ska jag blogga bättre!
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: