Arg :(

axelinaackie.blogg.se / 12 Augusti, 2013 - 11:55 / Allmänt

Fick se mitt schema jag ska ha under ett helt år i årskurs 8. Jag började gråta på riktigt.
Slutar halv 4 tre dagar i veckan. 
 
Jag går inte i skolan för att jag tycker att det är kul, inte för att jag vill lära mig något, inte för att jag vill få bra betyg, inte gör att jag vill jobba med något, inte för att jag vill gå på en bra skola där jag lär mig mycket. 
 
Jag går i skolan för att jag måste.
Jag har redan bestämt min framtid, jag ska åka till Tyskland/Holland (eller liknande) och rida tills jag blir grym. Jag vill jobba med hästar och man behöver inte ett enda jävla A för att förverkliga den drömmen. Det är mina hästar jag vill lägga tid på, inte gå i skolan. 
Jag vet att skolan är viktig, det är vad alla säger iallafall. Men om mitt mål och min dröm inte är att bli advokat eller jurist där det krävs höga betyg, varför ska jag då lägga tid på att få bra betyg när det inte behövs i mitt framtida liv? 
Funderar seriöst på att byta skola, fyfan för den som bestämde det äckliga schemat.
 
 
Skrev detta blogginlägget väldigt arg, kanske tog i lite väl hårt? xd 


Postat av: Tilda

Men din lilla fuskis!
I 6:an gick jag till 4 tre dagar i veckan, samt i 7:an. Och kommer säkert göra et i 8:an också.
Oj vad det är synd om mig, haha, skoja men skulle inte tacka nej till att byta skola, dock så är alla skolor så i Mölnlycke..

Tycker dina planer för din framtid ser alldeles utmärkta ut! GO ridning! ;)

2013-08-12 @ 21:16:27
URL: http://tildaedin.webblogg.se
Postat av: Maya

Åh, fyfan! Inte kul att ha flera egna ponnysar, skola till halv 4 tre dar i veckan, oxå massa läxor o annat i livet. Har inte sett mitt schema än men det kommer nog inte bli lika hemskt som ditt, eftersom jag "bara" ska böja i 7:an. Men fy, tkr riktigt synd om dig, men gillar din inställning med att åka utomlands o så.
Älskar din blogg också! <3

2013-08-12 @ 22:41:49
URL: http://mayahoffstroms.blogg.se
Postat av: Maya

Åh, fyfan! Inte kul att ha flera egna ponnysar, skola till halv 4 tre dar i veckan, oxå massa läxor o annat i livet. Har inte sett mitt schema än men det kommer nog inte bli lika hemskt som ditt, eftersom jag "bara" ska böja i 7:an. Men fy, tkr riktigt synd om dig, men gillar din inställning med att åka utomlands o så.
Älskar din blogg också! <3

Svar: Nej precis, skolan suger helt enkelt. ;-)Kul att du gillar den! <3
None None

2013-08-12 @ 22:42:43
URL: http://mayahoffstroms.blogg.se
Postat av: Emma

Vet precis vad du menar, vet inte vad mitt schema är nu men förra året slutade vi bara tidigt på fredagar :(

Svar: ja, det suger verkligen! Skolan tar aldrig hänsyn till om man gör något på fritiden. :(
None None

2013-08-13 @ 12:31:29


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: