Hopp-torsdag!

axelinaackie.blogg.se / 22 Augusti, 2013 - 20:26 / Allmänt

Idag stog det hoppning på schemat. Eller litegrann iallafall. Fick också äran att hoppa ingen mindre än Bosse idag! Det gick jätte jätte bra, han var jätte lätt att reglera fram till hindret och man kände sig väldigt trygg på honom. Man hade en väldigt bra känsla i luften och jag avslutade med en bana på 125-130cm. 
 
Några bilder från idag:
hahahahha
 
 
 
 
Cleo red jag mest markarbete på men avslutade med att hoppa 4 språng bara som var lite högre.
Hon var jätte fin när jag red fram, ovanligt faktiskt! Sedan gjorde jag en övning där hon skulle vara rak mot en liten cavaletti och att hon inte skulle skeva ut i svängen. Sedan när jag hoppade de 4 sista sprången som var lite högre kändes det jätte bra, hon var rak och hoppade väldigt fint!
Sedan när jag travade av fick jag en sådan fantastisk känsla och just i den stunden bestämde jag mig verkligen till 100% att det är just DETTA jag vill hålla på med i livet. Dom sekundrarna när hästen går SÅ bra slår allt.
Att rida och vara i stallet är det abslout bästa jag vet. 
 
Tränade även på Polo att han skulle vara rak innan hindret och hoppa rakt. Han trasslade lite i början men hoppade sedan fint resten av träningen. 
 
Avslutade på samma sätt som med Cleo att jag hoppade en liten bana på 4 språng som var lite högre, det gick jätte bra, han hoppade jätte fint, speciellt på sista som var 130cm. 

 
Och glöm inte att om ni har kommenterat och är anonyma/inte har någon blogg så svarar jag alltid på kommentaren i samma inlägg som du kommenterade, så gå tillbaka till din kommentar en stund senare så har jag förmodligen svarat. :)
 
CREED till dig som läste igenom hela denna novellen!


Postat av: Ebba

Din blogg är superduper bra & jag läser varje dag! Bästa förebilden! :)

2013-08-22 @ 20:35:44
URL: http://ebbak.horseworld.se
Postat av: Greta

Älskar din blogg!❤ Undrar bara om du alltid rider utan väst hemma? Och om du ska sälja Cleo?

Svar: Kul att du gillar den! <3Ja det gör jag. Tycker personligen att jag är ganska dum som hoppar utan väst men när jag bara rider vanligt eller rider ut så rider jag alltid utan väst. :)
Ja jag ska sälja Cleo, ska gå över helt på D-ponny. :)
None None

2013-08-22 @ 21:05:02
Postat av: Anonym

Varför tar du inte Bosse nu?

2013-08-22 @ 21:20:11
Postat av: Enba

Kommer du inte ta över Bosse? Jag har löst ditt inlägg om att din sa att du skulle börja på en ny men jag tänkte att det gick bra när du hoppade idag och så!
Skulle vara väldigt roligt om du svara! Intressant o läsa oxå! :) <3

Svar: Om Bosse inte blir såld inom den närmsta tiden kommer jag kanske ta över honom. :)
None None

2013-08-22 @ 22:57:18
Postat av: Ebba

Inte för att det spelar så stor roll men det skulle stå Ebba o inte Enba hehe. <3

2013-08-22 @ 22:58:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: