Hungrig....

axelinaackie.blogg.se / 06 Augusti, 2013 - 21:43 / Allmänt

Vad är det för skillnad på markarbete och trimning enligt dig ? :)
 
Svar: trimning är när man rider utan bommar eller småhinder, ett annat ord för dressyr typ. Markarbete är när man rider över bommar eller småhinder. :)


Sedan kom kunderna på Ralle och då var klockan 6 och jag hade inte ätit något annat än en sen frukost. Tjejen som provade honom red direkt och det såg väldigt bra ut. Jag tror att Ralle gillar mer när han får sköta hoppningen, när jag hoppar blir det bara att jag lägger mig i och trixar&fixar med alla avstånd, samma sak var det med Rico. (min gamla B-ponny) När det i själva verket bara är att galoppera på och låta ponnyn fixa resten! Det såg som sagt bra ut och jag hoppas att dom vill köpa honom för att jag tror att Ralle kommer få det super där!
 
Halv 8 var klockan när jag satt upp på Polo och jag hade fortfarande inte ätit något mer än frukost. Och när jag är hungrig blir jag inte rolig. Men det gick ändå hyfast, jag menar det kunde ju gått värre! Egentligen var det inga större fel på Polo, mer på mig eftersom att jag inte red så värst bra. Övade på att ha honom i en lite större galopp men samtidigt ha kontroll. Jag var inte elak mot honom iallafall trots mitt dåliga humör. Passet får 6,2 poäng, okej alltså. Men jag torkade av honom ordentligt efter ridpasset och gav honom massor av hästgodis så honom går det ingen nöd på!
Antonia/mamma tog kort när jag red med systemkameran, men eftersom att ingen av dom är så jätte bra på att fotografera krävs det timmar av redigering på dom bilderna. Så räkna med att se dem imorgon tidigast!
 
cool bosse
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: