Jag är en snabb jävel

axelinaackie.blogg.se / 09 Augusti, 2013 - 12:25 / Allmänt

Är redan klar i stallet och klockan är kvart över 12. DET kallar jag hurtigt! 
Fast egentligen har jag bara ridit 2 hästar, Polo och Potter. Det började med att Polo smet när jag skulle tränsa så han irrade omkring ett tag innan jag fick fast honom, sen var han lite väl uppe i varv så jag skrittade ut en tur - bästa botemedlet om Polo är vild! 
Sen när vi hade vart ute i ca 10 min red jag honom en stund i ridhuset eftersom att det var geggigt i paddocken och jag hade ingen lust att tvätta honom. Han var fin, men inget mer. För att han var ganska ojämn och lite hackig i handen i traven, men väldigt bra i galoppen. Hans bästa gångart är verkligen galopp men det är bra då jag hellre vill att det ska gå bra i galopp än trav. Så det gick ändå bra tycker jag!
 
Red ut på Potter och han var SÅ glad, studsade omkring på de små vägarna jag red på! Gick till sjön och tillbaka och gick ner ända till potters mage i sjön! Han tyckte att det var jätte kul att bada! Sedan hoppade jag över stocken och det gjorde han galant och tyckte var as kul. #Gladponny
 
 
Det jag har kvar att göra är:
-Bada Cleo
-Powerwalka med Cleo, 1 timmes rundan
-Putsa all utrustning 
-Packa in allt i lastbilen
 
Polo badar jag imorgon bitti, vi åker nämligen inte före 12. Och vet ni vad?! Jag ska knoppa Polo! Han kommer bli SÅÅÅ söt! 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: