Sorgligt men sant

axelinaackie.blogg.se / 01 Augusti, 2013 - 13:39 / Allmänt

Ralle ska säljas. Andledningarna är att jag ska gå över helt på D-ponny, det är på D-ponny man lär sig mest och kan åka på dom största tävlingarna.
Jag har haft honom i 2 år nu vilket är en ganska lång tid. Sedan är faktiskt en av andledningarna till att han ska säljas att jag rider honom inte bra. Efter det att vi gick omkull blir det bara värre och värre när jag styr på en oxer, problemet sitter hos MIG, inte ponnyn. Därför tror jag att han skulle gå bättre med en liten ryttare som bara satt och sparka på. 
 
Nästa vecka kommer det en familj som ska kolla på honom, tjejen är bara 11 år och familjen äger en B-ponny Antonia hade för 100 år sedan. Hoppas att hon rider honom bra ! :)
 
Hur ligger det till för övrigt i hästfronten då?
Jag kommer inte att få Bosse vilket suger. Är så ledsen över det :( Men det är av en andledning som är väldigt viktig så det är bara att gilla läget. Jag får helt enkelt se fram emot att få en helt ny ponny! För hoppningsvis en från Irland eftersom att det är bara där det finns bra ponnysar. Ett bonus är resan till irland, att vara där och kolla på hästar. Oförglömligt minne när jag var där sist! Dock går dom flesta knappt att svänga, men vafan, vad spelar det för roll? ;-) Helst skulle jag vilja ha 2 nya D-ponnysar då jag tycker att det är allderles lagom att ha 3 hästar, 2 är för lite.
Vad bortskämd jag lät där, men jag kan inte dirket förneka att jag inte är det.
Som sagt ska jag gå över helt på D-ponny så mamma&pappa kommer tvinga mig att sälja Cleo också vilket inte är så kul. Min fina prinsessa, man känner sig så trygg på hennes rygg. (fattade ni rimmet där?) ;-)
 
 
Oj vad långt det belv, ni vet ett sådant inlägg man har förväntat sig skulle bli 4 rader men så blev det en hel novell! haha
 
 
 
första tävlingen, 2a i L.A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: maria

varför kommer du inte få bosse? Ska ni sälja honom??? :(

2013-08-01 @ 13:46:47
Postat av: Hej

Vfr kommer du nt få Bosse?:(

2013-08-01 @ 14:45:04
Postat av: Johanna

Vad tråkigt, men du vet ju vad som är rätt för DIG och DINA hästar! :)
Tror du fattat rätt beslut! Men vad hände när ni gick omkull och varför får du inte ta över Bosse? <3

2013-08-01 @ 17:49:04
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: agnes

Har ni kontakter i Irland så ni vet vart ni ska åka eller hur gör ni när ni ska åka dit och leta ponny?:)

Vad heter dem i så fall?

2013-08-01 @ 18:12:28
Postat av: Axelina

Svar till Agnes: Japp, vi känner några på Irland som vi får bo hos och åka runt med och kolla efter ponnysar. Det är väldigt bra då dom vi åker med han bra koll vart dom bästa ponnysarna finns. :)

Tom & Linda Moloney

2013-08-01 @ 20:31:58
URL: http://axelinaackie.blogg.se
Postat av: Agnes

Åh cad roligt! Har de någon hemsida eller något?

Är alla ponnysar tipsade av dem? :)

Bästa bloggen ever!!! ♥

Svar: Vet faktiskt inte om dom har någon hemsida tyvärr. Dom vet väl inte allt om alla ponnysar man kollar på men det som är bra är att Tom&Linda har mycket kontakter över hela Irland som dom vet vad som finns lixom. :-))
Tack <3
None None

2013-08-01 @ 22:18:52
Postat av: Anonym

Kan du inte ha Cleo, Polo och en ny? Då har du ju tre hästar och så har du Cleo tills du växer ur henne helt! :) synd att det blev så med Ralle

2013-08-02 @ 09:32:33
Postat av: Anonym

Vrf får du inte ta över Bosse? :)

2013-08-02 @ 22:00:14


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: