Dagens ridpass

axelinaackie.blogg.se / 16 December, 2013 - 19:26 / Allmänt

Båda trimmades i ridhuset.
Börjar med Bosse eftersom att han var först ut. 
Travade fram en liten stund innan Beata (hon som har Cymro) fick rida lite på Bosse för att känna hur det känns att rida på en riktig ponny som är väldigt fin på marken. Det såg finfint ut när hon red och efter det red jag medan sörran hjälpte mig. Tränade på att ha en större galopp eftersom att det är i högt tempo han går bäst. Det gick as bra !

Med Polo tränade jag på avsaktningar och igångsättningar. Han hade väldigt svårt att göra bra avsaktningar men desto bättre på igångsättningarna. När jag hade gjort väldigt många övergångar blev han mycket finare när jag rullade på i galoppen så jag är nöjd med honom idag! Men det känns inte lika bra på Polo som på Bosse förstås eftersom att Bosse är mer utbildad på marken. Jag har blivit lite bortskämd av att rida på Bosse och det gör att Polo känns sämre fast han i själva verket inte är sämre än en vanlig häst. Haha, svårt att förklara! 
Tänkte att en bild på min delikata frukost passade bra ! ;-)


Postat av: Annie Berggren

Hahhaah i feel you bro! Har ridit Trixen ( storhästen ) före jag ridit på Destiny några gånger, och hon känns helt förjävlig då haha. Framtung, stel och trippig, fast hon går lika "bra" som hon alltid gör.

Svar: Ja precis! Så härdan efter ska jag alltid rida den hästen som är lite jobbigare att rida först! ;)
None None

2013-12-17 @ 10:04:27


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: