hiss & diss till sadlar

axelinaackie.blogg.se / 21 December, 2013 - 08:30 / Allmänt

Vi börjar med diss. 
 
Denna pessoa sadeln har jag ridit i ganska mycket på B-ponnyerna och då gillade jag den för att jag inte hade ridit i något annat, så jag hade inget att jämföra med. Nu när jag ridit i andra sadlar säger jag bara - fyfan. Haha, den är som en liten filt = inget stöd alls så den är väldigt svår att sitta i. Men å andra sidan lär man sig nog att hålla koll på sig själv för att man får inte någon hjälp av sadeln direkt. 
Jag sitter jätte konstigt i den, det ser mycket bättre ut iallafall när jag sitter i andra sadlar.
 
 
Prestige versailles sadlarna tilltalar mig inte riktigt heller, man sitter lite i stolsits (och jag menar inte att alla som har en prestige sadel sitter i stolsits så ta det lite piano) och de är lite dressyrsadel-liknande med ganska långa kåpor.
 
Över till hiss
 

ÄLSKAR min equipe expression, man sitter jätte bra i den, det är världens mjukaste och skönaste sadel och den ger jätte bra stöd, den är väldigt snygg och ligger bra på alla hästar (utom Polo såklart -.- )
 
Butet sadlarna har alltid legat mig varmt om hjärtat, jag har aldrig haft någon själv men när jag var och praoade red jag i en butet sadel som var SÅ GRYMT SKÖN. 
 
 
 
Vad har DU för sadel? hade varit jätte kul att veta ! :)
 
 
 


Postat av: Linn

Jag har också en equipe sadel som du och jag håller verkligen med dig om att dom är världens skönaste!

2013-12-21 @ 09:39:55
Postat av: Tilda - TLryttarna

Jag antar att alla gillar och vänjer sig vid sin sadel. Men jag har en pessoa sadel, för att det var den ENDA som passade på Shelly av alla 3600 sadlar....-.-

MEN jag håller med dig om att man inte sitter så bra i den :S
Den är väldigt låg därframme, och om man ramlar av, har man inget stöd.
Därför har jag en padd då, för att få upp sadeln lite.

Jag älskar den ändå för att den är SÅ skön att rida i. Men jag håller lite med dig i det du skriver.

Och så är den onödigt dyr faktiskt, och KLART ska det vara den ENDA sadeln som passar på ingen-manke-som-Shelly-har-speciell-ponny...;)

Svar: Hahah ja det suger att ha en ponny med en speciell rygg... ;))
None None

2013-12-21 @ 10:17:53
URL: http://TLryttarna.horseworld.se
Postat av: Anonym

Jag har en pessoa leg x 2, den är jätte skön :)

Svar: : D
None None

2013-12-21 @ 12:42:18
Postat av: Felicia

Prestige veralles...//Felicia & Felicia...

Svar: HAAHAHAHAH
None None

2013-12-21 @ 22:18:26
Postat av: Klara Stoltz

Heter din sadel något mer än equipe expression? Funderar på att köpa en ny sadel så jag skulle behöva lite tips 😉

Svar: Den heter bara equipe expression och du kommer inte ångra dig om du köper den! :)
None None

2013-12-23 @ 11:44:01


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: