Nytt stall !

axelinaackie.blogg.se / 18 December, 2013 - 14:00 / Allmänt

Hos mamma håller vi (haha, inte vi, några hantverkare) på att bygga om stallet helt och hållet! 
Totalt ska det finnas 7 boxar varav 4 av dom ska vara 4x4 meter så dom blir väldigt stora. Så vi ska bygga ett till stall som sitter ihop med det nuvarande stallet. 
Sen ska vi ha en väldigt stor sadelkammare som ska vara väldigt fint inredd. Tegel, mörkt trä, Renskinn, renhorn (haha), guldknoppar och många förvaringsutrymmen så att man kan stoppa undan alla täcken och schabrak så att dem slipper ligga framme eftersom att det är ganska fult. Ett litet fika bord, tv och en kaffemaskin. (Kaffemaskinen är bara en önskan, haha) 
Allt ska vara isolerat så att det kan vara varmt på vintern vilket är det bästa av allt enligt mig iallafall ! 
Sen ska vi (eller hantverkarna då) bygga en stor paddock med fibersand vilket är det najsigaste underlaget som finns. 
6 stora grushagar och en lite mindre sjukhage och eftersom att vi har köpt massa mark finns det även plats för gräshagar och större gräsbana. 
 
Här är lite bilder på det som är gjort än så länge, men det är inte färdigt på långa vägar! 







Postat av: Anonym

Guuuud vad fint och lyxigt! Trodde det bara var din pappa som är rik ;)

Svar: Skulle inte säga att dom var särskilt rika, såklart har vi det gottställt annars skulle vi inte kunna hålla på med en så dyr sport som ridsporten. Men jämför med vissa andra skulle jag inte påstå att vi är rika. :)
None None

2013-12-18 @ 15:03:25
Postat av: Anonym

Gud vad fint!! Hur gör du med dina hästar? Har du dem i ett stall varannan vecka eller har du dem bara hos din mamma/pappa eller hur gör du liksom? Haha

Svar: När jag är hos mamma tar jag med mig dom hit och när jag är hos pappa tar jag med mig dom dit ! :-))
None None

2013-12-18 @ 20:17:23
Postat av: någon

Vad hände med polackerna? Har ni bytt arbetare? ;)

Svar: Dom var visst inte från Polen, dom var från Tyskland och Sverige :)
None None

2013-12-19 @ 12:51:05


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: