hola amigas!

axelinaackie.blogg.se / 13 Februari, 2013 - 19:07 / Allmänt

Idag red jag bara 3 stycken och det känndes jätte slappt! Men det blir så när jag är van att rida 4 varje dag. Och för några år sedan när jag bara hade 1 ponny så tyckte jag att det var jäääätte mycket att rida 3 stycken! haha ;-) Jag red Ralle, Potter och Polo och Antonia red på Cleo. Vi red ut på Cleo och Ralle och det gick sådär, Ralle bockade jätte mycket och ibland ville dem inte gå, men efter ca 967 ponnysprakar gick Ralle fram. Och jag var såhääär nära på att ramla av en gång! 
Men till slut kom vi hem oskadda, haha. Jaja, hästarna var iallafall pigga och glada att få komma ut! :)
 
Potter red jag i ridhuset, han måste jag vänta med att rida ut på tills snön är borta, han är nämligen en riktig rodeo-häst när man rider ut på honom första gången... Han var iallafall riktigt fin idag! I början galopperade jag några varv på fyrkanten i lätt sits så att han fick bralla av sig lite. Sedan så galopperade jag innanför spåret och galopperade på i ett högt tempo, sedan tog jag tillbaka och målet var att han skulle lyssna tillbaka direkt och samla sig med bakdelen under sig och inte ta upp huvudet. Och denna övningen gjorde han prima! Han är välidgt flexibel Potter, minsta lilla vink så samlar han ihop sig, och man behöver bara tänka frammåt så galopperar han fortare. Det är hans flexibilitet och hans uppmärksamhet som gör att han känns så trygg att rida mot ett hinder på. 
 
Polo red jag lite markarbete/hoppning på. Det var en liten lydnads-bana som inkluderade 3 bommar och 2 hinder som ni ser på bilden. (dem tjocka strecken är hinder och dem smala är bommar) Han var jätte duktig, lite pigg som vanligt, men annars var han super! Och sedan när jag travade av så var han jätte avslappnad. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: