Nu ska jag komma på någon snitsig rubrik...

axelinaackie.blogg.se / 19 Februari, 2013 - 21:26 / Allmänt

Och där hade vi en rubrik!
Jag är riktigt glad idag! 
 
Pratade med min uteridar-coach idag och fick några riktigt bra tips av henne.
-Man ska rida ut ofta om man har en häst som är dum.
-Trava mycket, då går hästen frammåt hela tiden.
-Rid ut själv
-Om du känner att hästen tvekar, ge den en ponnyspark. 
-Om hästen bockar av ponnysparken, håll dig i manen och säg till den på skarpen tills den slutar att bocka. 
-Sedan är det bara, FULL FART!
 
Dessa tipsen ska jag andvända mig utav imorgon när jag rider ut på Ralle. Jag har en jätte bra väg jag rider på väldigt mycket nu för tiden. Jag travar först på en väg som är ganska lång, sen skrittar jag ner för en lång backe, vänder och galopperar upp och skrittar hem. 
Dem andra 2 får gå i ridhuset imorgon och Jennifer ska rida på Potter. :)
 
Juste, glömde jag att nämna att Clara är min uteritts-coach? ;-)
nawsiiii nuffnuff naaaaaa!   skoja....
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: