ridpassen igår (i söndags)

axelinaackie.blogg.se / 25 Februari, 2013 - 09:45 / Allmänt

Först red jag Polo och jag skrev ju att jag skulle hoppa, men det blev inte så för att jag glömde min väst och då blev mamma skit sur. woops...
Så jag ska hoppa idag istället. 
Över till ridpasset. Jag började med att bara låta honom springa av sig lite och efter ett tag så red jag lite mer ordentligt. Och jag hade inställningen att han SKULLE lyssna på mig, jag var inte så "försiktig" när jag red som jag brukar vara. Och med försiktig menar jag att jag brukar bara vilja att han ska bibehålla formen han har, eller så som han går. Men igår så försökte jag utveckla det hela ännu lite till och ville få honom ännu finare. Och det gick sååå bra! Han var verkligen skit fin. När jag hade ridit klart skrittade jag ut en sväng som avslutning. 
 
Och som sagt så vilade Ralle i lördags vilket resulterade att han var HELT tokig. Ralle hatar att vila. Så jag började med att rida honom lite utan graman, travade och galopperade längelänge för att trötta ut honom lite. Och efter en lång stund hade han lugnat sig en smula. 
Då tog jag på gramanen igen och började vara ordentlig. Och han var så himla fin! Jag tror att detta var bästa "dressyr" passen någonsinn! Han var helt loss från gramanen, i både trav och galopp. Var perfekt i avbrotten och hade en rund och fin galopp. 
 
Sist men inte minst skrittade jag ut en lång powerwalk på Cleoleoleo. Men som tur var så gick mamma med för att hon var inte någe vidare snäll. Det var första gången hon var ute på väldigt länge vilket förklarar saken. Men det gick ändå bra och både jag, mamma och Cleo kom hem levande. 
 
Och sedan måste jag berätta hur det gick för Jennifer att hoppa på Potter!
Det såg verkligen jäte fint ut! Och Potter skötte sig över förväntan! Är väldigt glad att det funkar så bra. :-)
världens bästa Potter! 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: