svar :)

axelinaackie.blogg.se / 25 Februari, 2013 - 21:48 / Allmänt

Hej! Jag har en fråga. 
Jag har en ponny som är super snubblig. Snubblar hela tiden halvt omkull om du förstår? Vilket är skit jobbigt! Vet inte vad jag ska göra. Blir förbannad varje gång och det är typ 10 gånger på ett ridpass. Har du någon ide vad man kan göra för att hon ska sluta göra det? Gör dina hästar det någon gång? 
Hur rider du om du tävlar på en söndag? Tex fredag och lördag!! Svara så fort du ser detta!
 
Hejhej!
Ingen av mina ponnysar brukar snubbla, men Antonias ponny gör det hela tiden. Och jag tror att det kan bero lite på underlaget om din ponny snubblar. Det kanske är för buckligt eller för fast? Tror inte att det finns så mycket att göra, än att bara ha korta tyglar och rida i balans. Men som sagt så beror det oftast på underlaget om man har en snubblig häst! :-) 
Om jag tävlar på en söndag så brukar jag trimma ponnyn jag ska tävla på fredagen, rida ut på lördagen eller tvärt om. Jag vill gärna ha ridit ut ganska tätt inpå tävlingen så att ponnyn håller sig pigg och glad, men också ha ridit i ridhuset för att se till så att allt är i sin ordning. 
Men jag brukar aldrig låta min häst vila innan en tävling. Det känns väldigt onödigt tycker jag. Det är ju inte direkt så att en häst behöver en dag på sig för att typ samla på krafterna för att orka åka på en endagars-tävling direkt... 
Hoppas att du blev nöjd med svaret!  :-D
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: