Visste ni att..

axelinaackie.blogg.se / 18 Februari, 2013 - 21:34 / Allmänt

Jag är väldigt ordningssam. Jag gillar att göra allt själv och om jag har lagt upp en plan och planen bryts så rasar min värld. Men enligt mig finns det 2 olika sätt att vara ordningssam på. Det ena är att hålla snyggt omkring sig, putsa sin utrustning och sopa stallgången så fort det ligger ett höstrå där. Och det andra sättet är som jag är. Jag vill ha allt planerat och älskar att skriva genomtänkta scheman till varje ponny hur den ska ridas. Eftersom att mina ponnys är det viktigaste i mitt liv så vill jag såklart ha ett så bra upplägg som möjligt med dem. Hatar att inte kunna åka till stallet, jag får inte ens ro till att göra läxorna när jag inte har varit i stallet innan för att det är bara fööör mycket tid till ingenting. Komma hem vid 3 och sen? Men som idag till exempel när jag bara har en kvart på mig till läxorna innan jag måste gå och lägga mig sätter sig glosorna som rinnande vatten och matten känns lika lätt som att äta en marabou kaka. Jag vet inte varför faktiskt. 
 
Sedan har jag vissa "måsten" som jag är manisk runt. Som Te.x att inte hoppa dagen innan tävling, att schabraket inte får hänga knöligt på sadel-hängaren i sadelkammaren, jag MÅSTE pusta all utrustning innan tävling och ingen annan får sätta på mina hästar skydd/lindor.
Jag vill alltid veta vad som händer, veta vilka tävlingar jag ska åka på, lägga upp ett träningsschema inför tävlingen så att allt blir perfekt. 
Och jag är alltid seriös när jag rider. Skulle ALDRIG kunna flamsa och flänga runt för att jag inte orkar rida. (om det nu händer att jag inte orkar rida) Då skrittar jag istället och gör det bästa av situationen.
 
 
U are fucking awseome
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: