Ridpassen = åzum (varning för långt inlägg)

axelinaackie.blogg.se / 11 Januari, 2013 - 22:29 / Allmänt

Det gick kanoners med alla horses idag! Jag red alla utom Potter. Antonia red honom istället. Och varför Antonia rider just Potter är för att han behöver jag lixom inte träna på att rida. Jag känner ju han utan och innan och då kan lika väl Antonia motionera honom ibland när jag inte hinner. :) Och jag har kommit på ett nytt namn åt honom, BOCKER! (nästan som Potter) Det är bara för att han gör typ små bocksprång 24/7. Jag ska se om jag kan få med det på film imorgon och visa er! Och något mer jag ska visa er imorgon är före & efter bilder på Polo från före och efter klippningen! 
 
Lite om ridpassen nu då: 
Ralle: Jag red i 55 minuter, för att han ska förbättra sin kondition. För att en teori jag har är att han har väldigt dålig kondition eftersom att det alltid går bäst första dagen på ett meeting, och sämst sista dagen. Danmark till exempel. Jag vann första dagen och gick omkull sista. ;-) Nej men seriöst, han har riktigt dålig kondition. Så jag måste bygga upp den innan tävlings-säsonen. 
En bra träning för honom (när all snö har smält och det har blivit lite plus-gradigt) är att rida bort till Annie-backarna och galoppera uppför där. Det som är bra med ätt rida där är att det är uppför hela vägen och då han han inte bocka av mig lika lätt. ;-) Och sen så är det ju mera styrketräning när det är uppför! 
Tillbaka till dagens ridpass dåee... 
Jag gjorde den övningen som jag berättade om i förra inlägget, jag jag klarade faktiskt att rida på 3 galoppsprång! Och Ralle tyckte att det var hej-dundrandes roligt att hoppa över bommar! Det var ju över en månad sedan sist så jag förstår om han blev glad! ;-)
Sedan när jag travade av slappnade han av i hela kroppen och sänkte nacken. Jag kan väl inte säga att han gick på tygeln direkt, men han blev väldigt avslappnad och hade inte huvudet i taket iallafall! :)
 
Polo: Jag är så glad över att han bara blir bätte och bättre för var dag som går! Han var avslappnad i stort sätt hela ridpasset i både trav och galopp. Han är väldigt mycket häst att rida min maffiga D-ponny. Så jag måste ha energi för att rida honom annars går det pannkaka. 
Jag gjorde samma övning med Polo, och han sköttde den också väldigt bra. :) Och något som Polo faktiskt har blivit ganska duktig på är att samla galoppen. Han är ju såklart inte i klass med Potters samlingar, men man är ändå väldigt duktig! 
 
Cleo: Det har ju gått dåligt dem 2 senaste gångerna jag har ridit henne, men idag gick det kanon igen! Hon var väldigt avslappnad och hängde inte alls i handen som hon har en tendens att göra ibland. Jag hoppade till och med en liten sockerbit och han var jätte (ganska) lungn! Bra för att vara Cleo iallafall.
 
Juste, hade mina nya ridbyxor idag (jag bytte aldrig till dem blåa för att jag ångrade mig och ville ha kvar mina röda) Dem var iallafall jätte sköna och jätte snygga! 
Och minns ni att jag hade ett par mörkblå Animo ridbyxor som jag lämnade in på reklamering? Idag fick jag svaret att jag fick pengarna tillbaka och dem behöll ridbyxorna. Så jag fick välja något nytt för 1700! Jag köpte en vit, luddig mountain horse tröja för 500 :- Den hade jag på mig idag och det är en tröja jag kan rekomendera stort! För att den var väldigt VARM, skön och mysig!så jag har 1200 kronor kvar att handla för. :)
 
puuh, långt inlägg! En extra gultstjärna till alla som läste igenom det'!
Morgonen på GP-Ponny finalen. ÅÅÅH, jag saknar det så hiiiimla mycket!
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: