betyg

axelinaackie.blogg.se / 14 Mars, 2013 - 15:00 / Allmänt

Ämnet betyg ploppade upp i huvudet, så jag tänkte skriva ett inlägg om det. Eller egentligen så såg jag att Tilda hade skrivit lite om det, det var egentligen där ifrån jag fick idèn. xD
 
Jag tycker faktiskt inte att det är så viktigt att ha höga betyg. Eller altså det är väl kul att ha det, men jag skulle aldrig kunna lägga all min lediga tid till att plugga som en idiot för att få alla A. Jag vet redan nu vad jag vill här i livet, jag har lagt upp en plan in i minsta detalj, och i min plan så behöver jag inte veta hur atomer delar sig eller vad som händer om man blandar 2 grundämnen. 
Sedan så tycker jag inte att man ska skita i skolan, det är inte det jag säger. Men jag tycker att man ska lägga ner lagom mycket tid. Mitt liv är inte skolan, mitt liv är hästarna, det är dem jag vill satsa på, det är dem jag vill lägga ner ALL min lediga tid på för att bli bättre och bätte.
Jag kommer aldrig att ha som mål att få A i alla ämnen. För att jag VET att jag aldrig skulle kunna lägga en sådan insats som krävs. 
 
jädrans vilket deep-talk inlägg! Så djup brukar inte jag vara! ;-)
 
momentet när jag trivs som bäst !


Postat av: Tilda Edin

Helt sjukt att skolan har dessa krav egentligen...
Så mycket snack om detta A betyg. Ah, blir galen! Jag är stolt ägare till mina betyg i alla fall, skiter i dessa A. Ändå omöjligt att få dem ;)

2013-03-15 @ 21:42:47
URL: http://tildazblogg.blogg.se
Postat av: Sarah

Måste säga ytterligare en gång, vet att jag sagt det till dig förut men det är så grymt snyggt på dig när du har håret instoppat i hjälmen! :)

2013-03-21 @ 11:28:36
URL: http://sarahfolkesson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: