cha cha bloggääään!

axelinaackie.blogg.se / 16 Mars, 2013 - 20:43 / Allmänt

Sitter nu med datorn framför mig och skriver. Har ätit en god sockerfri äppelpaj och imorgon är det tävling. Men jag är inte helt bekymmersfri som det kanske låter. Jag har lite skolarbete som gnager i röven. HAHAHAHAH, herregud vad jag skrattade åt mig själv precis!
 
Idag longerade jag Cleo själv! Det gick jätte bra faktiskt! Hon var lugn och avslappnad hela tiden och jag kände verkligen bandet mellan mig och henne. (longerings-linan altså)
Sedan red jag ett varierat pass på Ralle. Först travade jag honom i ridhuset, sedan red jag ut vilket gick jätte bra! Han gick som tåget och ångade ut lite avgaser från huvudet imellanåt och sade: "tuut tuut" Till sist galopperade jag honom lite i ridhuset. Det lät kanske som att jag red i 7 år, men jag tror att passet tog ca 45 min. 
 
Magneto polo fick sig ett hejdundrandes pass på 1,5 h. Dagen innan tävling och allt, tur att bjässen har så mycket överskottsenergi. Han var helt okey. Mycket fin i galoppen, men det som störde mig var att när jag travade av (vilket jag gjorde i typ 30 min) så tog han inte stöd i tygeln och hackade i handen, men han var ändå låg i formen så han var avslappnad. 
 
imörgon åker vi klöckan 3 tror jög. (läs på brutal göteborgska)
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: