Första hästen!

axelinaackie.blogg.se / 05 Mars, 2013 - 20:18 /

Ponnysarna har skött sig utmärkt idag. Först red jag ut på Ralle Forever alone. Det blev en mycket lyckad uteritt eftersom att alla grusvägar var jätte mjuka när all is har smält. Jag kunde till och med galoppera på ett ställe! Och efter galoppen var han helt dampig och taktade hela vägen hem, men då sa jag till honom: snälla lilla Ralle, försök att ignorera geting-boet du har i huvudet. Då blev han genast mycket lugnare!
Som grädde på moset avslutade jag passet med att galoppera lite i ridhuset.

Sedan red jag bebis-Potter. Jag travade först honom i ridhuset en kort stund och såg till så att han lyssnade för skänkeln, sedan red jag ut med Antonia som red på "sin" (det är inte hennes) nya ponny Isnes. Potter var jätte snäll om han slapp gå först... xd

Sist red jag Polo-ponken. HAHAHA (skrattar högt för mig själv åt Polos nya smeknamn)
Jag och Antonia red ut. Haha, det låter som att jag är är värsta skogsmullen, men jag red faktiskt jätte seriöst igår ska ni veta. Det gick jätte bra att rida honom iallafall, han var pigg och glad och traskade på i en skaplig takt hela vägen!

Har precis gjort 3 sidor matte och lärt mig 34 glosor. GUD SÅ DUKTIG JAG ÄR!

Ni får ingen bild för att min telefon har adhd.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: