HERREGUD SÅ HEMSKT!!

axelinaackie.blogg.se / 08 Mars, 2013 - 18:48 / Allmänt

hahaha, bara skämta med rubriken, men den fick nog dem flesta att läsa dessa raderna iallafall!
 
Alla ponnysarna har skött sig prima idag. Eller alla kanske jag inte ska säga, båda 2 mena jag! För att jag red bara Ralle och Polo. Cleo blev longerad och Jennifer rider Potter. 
 
Ralle måste vara den som får roligast motion av mina hästar.
Skrittade först fram på en liten skogsväg för att jag tycker att det är så tråkigt att skritta fram vanligt. Sedan red jag i paddocken för första gången i år. Och det gick muy bien! Men jag fick rida lite slalom för att det var isigt på vissa ställen. 
Sedan red jag ut en sväng, travade och galopperade på en grusväg och klättrade upp för en väldigt brant backe. Och när jag skulle klättra upp för backen så visste han inte riktigt hur han skulle göra för att jag har aldrig klättrat med honom. Eller altså små backar jag jag ju ridit upp för, men backen jag red i idag är väldigt brant. 
 
Sedan tog jag ut Polo och trimmade honom i ridhuset. Det gick väldigt väldigt bra. Han var super fin hela passet verkligen om man bortser från att han hoppade över ljus-strimlorna som lyste in... xd Sedan skrittade jag ut en tur. 
 
Nu blir det oxfilè till middag och efter det, godis framför tvn! fredagen slutar bra med andra ord!


Postat av: Alicia

Sv; Åh,har oxå en New Forest :)

2013-03-08 @ 21:48:28
URL: http://azo.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: