Ridpassen & negerbollar

axelinaackie.blogg.se / 06 Mars, 2013 - 19:45 / Allmänt

Är det fult att säga negerbollar? Det heter ju faktikst i grund och botten det + att det låter skit-töntigt att säga chokladbollar. Jaja, jag och Antonia har precis bakat negerbollar, eller det var hon som gjorde dem men jag fick städa upp när hon spillde. -.- Dem blev iallafall skitfula och var alldeles för smetiga. Men jag har inte smakat på dem än men jag tar för givet att dem smakar utsökt!
 
Red Polo och Ralle idag och Cleo blev longerad. Det är inte ofta Cleo blir longerad så hon var lite arabig i början, men efter en stund lugnade hon ner sig och lunkade på i en behaglig fart. 
Min dröm gick i uppfyllelse idag. Eller nästan. Min dröm är att få Ralle trött, och efter 1 timmes intensivt pass men intervallträningar mellan trav och galopp blev han en smula lugnare än innan. Så i slutet kunde jag galoppera på en volt i en lugn galopp och ha honom innåtställd. (jag var utan graman) 
 
Polo var lite, jag vet inte vad jag ska skriva. Han var väldigt pigg och han har så mycket överskottsenergi. Så jag lät honom dundra på några varv för att göra sig av med lite engergi. Sedan travade jag honom ordentligt. Men vi ska åka till galoppbanan med Polo och Ralle imorgon eller till helgen. Det kommer dom nog uppskatta!
 
Nu sitter jag med plasthandskar på mig med 711 lager handkräm under för att jag har så torra händer!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: