Träning med Polo 11/3

axelinaackie.blogg.se / 11 Mars, 2013 - 21:25 / Allmänt

Tränade för Arnold Assarsson för första gången idag. Och jag tycker att han var en väldigt bra tränare! Han sa mycket saker, många små tips som fungerade väldigt bra. Tex att man inte ska trampa ner hälen så mycket, då skjuter man fram hästen och det blir svårare att få stopp. Man ska istället hålla balansen längre fram på foten, då får man en annan tyngdpunkt och det blir lättare att bromsa. och han fick med markarbetet mycket och fokuserade inte bara på hinderna. 
 
Började med att hoppa 2 räcken på en linje. Polo var pigg i början, så jag gjorde mjuka halter efter varje hinder eller la en volt. Övade mycket på sitsen, att jag inte skulle trampa ner hälarna och att inte ta en förhållning precis framför hindret. När dem grejerna fungerade så hoppade jag en liten bana på 4 hinder, inte alls högt. Poängen var bara att få ett flyt och få in rätt antal galoppsprång på linjerna. Och efter att ha gjort det bra 2 gånger så hoppade jag banan 2 gånger till. För att när man har gjort något bra så ska man inte nöja sig, då ska man göra om det minst en gång till lika bra. Så det gjorde jag och det gick jätte bra! Eftersom att jag ändrade min sits så hoppade Polo MYCKET bättre. Mamma sa att han hoppade lika bra som han hoppar med teknikskydden! Och det är inte illa. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: