2 samtalsämnen i 1 inlägg ;)

axelinaackie.blogg.se / 04 Maj, 2013 - 21:22 /

Jag läser ofta åsiktsinlägg som handlar om mobbing, hur man ska stå upp och säga emot när folk snackar skitsnack och hur hemskt det är.
Men jag har aldrig varit med om mobbing eller att någon har varit extremt elak mot mig. Eftersom att jag inte har några erfarenheter om det så kan jag inte skriva om det!
Men något jag är med om i princip varje dag är avundsjuka. Och avundsjuka går oftast över till elakheter. Varför är man så avundsjuk på andra människor? Kan man inte bara vara glad över vad man har? Varför ska man alltid jämföra sig med dem som har det bättre än sig själv? Det finns ALLTID någon som har det bättre än en själv så att börja jämföra sig med andra är ingen bra idé. Eller jo, att jämföra sig med dom som har det sämre kan man göra, då kan man glädja sig över det man har.

~ På tal om nåt annat! ~
Trimmade Polo när jag kom hem. Antonia var min tränare idag och det gick mycket bra! Provade det mjuka gummipelhamet på honom och det fungerade super. Han var lite stark ibland, men han gick i en mycket bättre form och tog bättre stöd på tygeln. När man rider på pessoa finns det risk att hästen bara knäcker av och viker in huvudet. Men på detta bettet gick han jätte fint. Vet dock inte om jag ska tävla på det eftersom att det är ett väldigt snällt bett, och mitt problem i Belgien var att han var alldeles för stark på vanligt bett. Men jag får prova att hoppa lite grann hemma på det och se.

Dat feeling when you går i mål without any faults is obeskrivlig ;-)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: