Jag bajsar småsten.

axelinaackie.blogg.se / 01 Maj, 2013 - 20:35 / Allmänt

                                        Det var Klyftiga-Clara som kom på rubriken. 
 
Idag red jag Ralle först. Nej, det lät tråkigt. Ralle reds först idag. Nejnejnej! Usch så tråkigt! 
Först in på arenan var Ralle. Det lät roligt! Skrev ju att jag skulle hoppa, men det blev mest markarbete. Hoppade över 2 väldigt låga, men breda oxrar som stog på en linje. Det gick jätte bra. Men varför gick det bra? jo, det var bara för att han var otroligt pigg idag, precis som jag är van vid. Att han är jätte pigg, nästan het, tar upp huvudet, spänner halsen och hela tiden vill framåt. Det lät ju bra - not. Men jag älskar verkligen pigga hästar. Har otroligt svårt för att rida hästar som inte är pigga. Dom andra dagarna som jag har hoppat har han känts lite loj. 
Åter till ridpasset. Han kändes väldigt fin och var verkligen på hugget. Ska träna på samma sak imorgon och på fredag ska han få ett chill pass så att han är extremt pigg tills på lördag. Ralle är en sån häst som vilar sig i form nämligen. Ett tecken på att Ralle är på hugget är när han travar i sidled och inte kan sakta av. Den Ralle gillar jag! 
 
Idag Fick jag även reda på att det som kan ha orsakat Cleos hälta kan vara att hon är felskodd. Hon har väldigt sköra men framförallt små hovar. Men på måndag ska Florre (Florian, haha) kolla på henne. 
 
Polo tänkte jag rida ut på, men kände istället för att trimma honom ordentligt i paddocken. Det gick väldigt bra! Något stark i vänster tygeln, men i slutet blev det bättre. Galopperade mycket raka spår innanför spåret för att träna på att han ska kunna vara rak och hålla balansen utan ett staket att ha som stöd. Det var han åzum på! Han har även blivit åzum på att samla galoppen, det räcker att jag bara håller om med benen så samlar han sig på dirren.  
 


Postat av: Anonym

Hejsan Axelina!
Jag undrar hur du lägger in musik i dina videor, laddar du ner musiken eller?

Mycket tacksam för svar :) kram

2013-05-02 @ 07:07:09


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: