Mitt tal...

axelinaackie.blogg.se / 22 Maj, 2013 - 19:30 / Allmänt

i skolan ska vi skriva ett tal, jag valde att göra ett lite roligare tal än alla andra (de flesta skriver värsta deepa texten till sin mormor/farfar/mamma/pappa/syster/bror) Men jag skrev ett om när Clara ska gifta sig! Hahaha, Läs och njut. ;-)
 

Dagen är inne! Dagen då ni, Clara och Rasmus blir ett äkta par och älskar varandra i nöd och lust. Att ha följt eran kärleksresa har varit en riktig ära och under tiden har jag kommit er mycket nära.

Ni har haft sex...... år tillsammans och denna dagen har ni längtat efter under en lång tid. Clara, jag kommer nu berätta saker som bara jag har fått chansen veta, till exempel att du är en klippa på att meta. jag har känt dig sedan första klass, då du var en liten flicka som älskade godis och glass. Med ditt vita fina affro-hår, som nådde nästan ner till dina lår. Något längre är du idag, dock har du brutit mot en och annan lag. Som när du bajsade i skogen en varm sommar dag. Aldrig har du varit någe vidare på att göra dina läxor, men du har alltid trott på troll och häxor. 

Ganska tyken, hård och sarkastisk, men på matte var du allt fantastisk!

Men Rasmus har du älskat i alla år. Du har fått ont, men det är han som läkt alla dina sår. 

Du släpper ofta mycket gaser, men gäller det skolarbetet är du grym på att lära in engelska ord och fraser. 

Nej nu får jag nog börja avrunda, jag ser att en och annan har börjat blunda. Nu ska jag inte stå här och tjata, på med ringen och gå ner med Rasmus hand i hand på gatan. Juste, jag har ju glömt att berätta, om dagen då du skulle försöka klättra, högst upp i trädet skulle du allt, efter att tag började du klaga på att det var väldigt kallt. Brandkåren fick komma och lyfta ner dig, väldigt pinsamt, framförallt för mig. Nej nu får jag allt önska er all lycka till, att ni ska få det toppen är det enda jag vill!

 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: