Stretching

axelinaackie.blogg.se / 14 November, 2013 - 22:26 / Allmänt

Innan jag åkte hem från stallet stretchade jag nacken på Bosse och Polo. Tog lite godis och höll vid virveln ungefär så att dom fick sträcka ut ordentligt. Bosse var grym på det, han slingrade sig som en liten orm och hade säkert kunnat böja hela sig som en banan om han behövde. Och när jag sedan höll godiset mellan frambenen bugade han nästan så jag ska försöka lära honom att buga! 
Polo däremot var stel som en pinne, i början höll jag godisen ganska långt bak och då fattade han ingenting och började snurra runt, men när jag hade övat några gånger kunde han ta godisen när jag höll den i mitten på magen, så jag måste verkligen öva Polo, haha! 
Det knäckte i bådas nackar första gången dom skulle kolla till vänster. Det kanske har ett samband med att båda är sämre i vänster varv? 




Postat av: hej

min häst är också sämst i vänster varv, mina tränare säger att det är för att dom böjer sig lite för mycket i höger varv, samt att jag rider bäst i höger varv haha. skriv gärna hur du tränar dom i vänster varv då jag har sämst fantasi

Svar: Det är samma för mig att jag rider bättre i höger varv!
Men något som kan vara bra är att rida i höger varv men ställa hästen åt vänster eftersom att då "lurar" man den lite.
Sen brukar jag rida i förvänd galopp ibland som ger väldigt mycket, fast det gör jag bara på Bosse som redan kan det, det är väldigt svårt! Haha ;-)
None None

2013-11-15 @ 17:27:08


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: