Bosse

axelinaackie.blogg.se / 12 April, 2014 - 11:19 / Allmänt

Det krävs full fokus och all kunskap jag har för att åstadkomma ett bra ridpass på Bosse. Så otroligt känslig men kan samtidigt behöva att man säger till honom med skänkeln. Han kan dra i innertygeln men då visar han sin känsliga sida genom att jag måste säga till honom med skänkeln när han gör så och absolut inte ta i tyglarna. 
För att han ska använda sig av sin kropp på ett korrekt sätt och komma igång behöver jag komma upp i ett 350 meters tempo och ligga där ett tag innan jag sedan kan samla ihop honom till en vanlig galopp. 
Förutom allt detta har han vissa dagar som han är lite extra på tårna och tittar till på saker, då krävs det av mig att jag inte blir det minsta irriterad utan att jag bara tar det lugnt och löser problemen frammåt. 
Han är verkligen inte lätt men jag tror att jag lär mig oerhört mycket av att rida en ponny som han för att när jag gör rätt och rider perfekt, då ger han mig som belöning att han är som ett fluffigt moln att sitta på. 
Det som skiljer sig mellan Polo och Bosse är att Bosse är från grunden väldigt välriden så istället för att jag lär honom så lär han mig. 
Polo i jämförelse med Bosse är inte alls lika fin på marken. Men det som är så kul med Polo är att jag hela tiden kan utveckla honom och att han har gjort en väldigt bra utvecklingskurva sedan jag fick honom medan Bosse känns mer fullärd. 

Det gick iallafall bra när Bosse trimmades i paddocken, red i en stor galopp som han trivs i och på en stor oval/rakt spår hela tiden. 
Polo var också fin fast väldigt väldigt pigg. Testade ett nytt bett på honom som kändes väldigt bra till skillnad från gummipessoat. Han var mycket mer ärlig och tog mer stöd kändes det som. 

Babypelham som är 2-delat och gummiklätt. 


Postat av: Anonym

Vet du varför det stog för ett tag sedan att westside padriag var död & nu tävlar den igen med en annan ryttare? :)

Svar: Oj, nej det visste jag ingenting om faktiskt! Men jag tycker att det är en fin ponny. :)
None None

2014-04-12 @ 11:51:24
Postat av: Anonym

den bilden du la upp i inlägget "vissa dagar.." kan du inte lägga upp den utan att det står klocka eller lås upp. eller bara länka dit du hittade bilden? :)

2014-04-12 @ 18:04:23
Postat av: Anonym

Har Clara slutat blogga? :)

Svar: ingen aning
None None

2014-04-12 @ 18:36:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: