genom tiderna

axelinaackie.blogg.se / 30 April, 2014 - 11:00 / Allmänt

Rusty
Rusty var min första ponny. Världens snällaste gotlandsruss som jag hade vinster och placeringar upp till L.C med. Hoppade en L.B på clearround och var felfri men kom ihåg att jag tyckte att det var SJUKT högt!
 
Sharmör
Sharmör ärvde jag av Antonia. Även han var ett gotlandsruss fast av den lite ädlare typen. Han var ganska busig och kunde bocka en hel del och var ganska seg. Hade inga direkta framgångar med honom egentligen. Hoppade lite L.B med placeringar typ. 
 
Rico
RRRICOOROMAAA var ganska rutinerad när jag fick honom. Han var väldigt väldigt snäll och väldigt väldigt gullig. Det jag gillade mest med honom var att han var så snäll att rida ut på. Med honom vann jag MsvB men hade flest framgångar i L.A.
 
Potter
Världens bästa ponny fick jag 2011 och hela det året tävlade han som C-ponny. Ett framgångsrikt år för oss tillsammans då det gick väldigt bra i C-ponny klasserna förutom att han fick lite långt i kombinationerna. Hoppade nästan bara L.A (men det var ju som MsvB höjd för honom) och var för det mesta felfria och blev placerade. Deltog också i GP-Ponnyn, kvalade in till Scandinavium och blev placerad som 5a i finalen. Sista året jag tävlade honom gick han som B-ponny igen (snurrigt jag vet, haha) och då deltog vi i 2 SM.
 
Ralle
Ralle fick jag 2011 på sommaren. Han var rutinerad och hade tävlat det mesta på Irland och var en bra första C-ponny till mig. Det gick jätte bra med honom och vi placerade oss och vann MsvB tills vi gick omkull på 2 tävlingar och jag blev allderles för osäker tillsammans med honom. Det har gått väldigt bra för hans nya ryttare vad jag vet så det är kul! 
 
Cleopatra
Cleo ärvde jag av Antonia, precis som jag gjorde med Rusty, Sharmör och Potter. Hon var snäppet bättre än Ralle egentligen. Hon hade inte haft bättre resultat men var mer kapabel och var finare på marken. Jag lärde mig väldigt mycket på Cleo, jag kunde inte bara åka med och hålla tummarna på att hon skulle hoppa som man kunde på Ralle som var en riktig taxi. Red jag bra så presterade hon bra och vi hade en rolig tid tillsammans jag och Cleo. Hon var väldigt trygg att hoppa och man hade en riktigt bra känsla i luften.
 
Polo
Polisen fick jag som första D-ponny. En perfekt första D-ponny i mina ögon. Han hoppar i alla lägen och förlåter en om man failar. Jag skulle kunna krascha i ett hinder och han hoppar hindret efter som att ingenting har hänt. Han har gett mig väldigt bra självförtroende och gjort att höjderna man tävlar på D-ponny inte känns högt. En sak Polo också har lärt mig är att rida en känslig ponny. Nipprigare individ får man nästen leta efter haha ;-)
 
Bosse
Bosse har jag inte haft så länge och det har tagit ett tag att komma på hur han funkar. Han är ganska svår att rida, både hemma och på banan. Men jag tror att jag kommer lära mig mer på honom än jag kommer lära mig på någon annan. Nu har jag lärt mig honom lite mer och det är ju bra att sörran har ridit honom innan och vet hur han funkar så att hon kan ge mig tips hur jag ska göra inne på banan. 
Det bästa med Bosse är att han skulle aldrig i hela sitt liv stanna inne på banan. Det ger mig en väldigt trygg känsla eftersom att det värsta jag vet är hästar som stannar.
 
 


Postat av: Anonym

Hur går det med Cleo nu?

2014-04-30 @ 13:07:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: