Ridpassen idag...

axelinaackie.blogg.se / 23 April, 2014 - 21:05 / Allmänt

... Gick mycket bra! Det började lite sådär med Bosse när jag hoppade på de låga höjderna. Han var svår och svänga då han sköt in sin innerbog i varje sväng, lyssnade inte för min inner skänkel och blev därför också stark. Men efter en liten stund blev han mycket mer svängbar och jag fick in ett jätte bra flyt. Kände stor skillnad på när jag höll honom i munnen hela vägen fram och när jag la fran handen sista steget. När jag lade fram handen trivdes han mycket bättre och hoppade upp sig bättre och fick en rundare språngkurva. 
Så det känns tiptop inför lördag! Nu gäller det bara att jag trimmar honom riktigt ordentligt imorgon och på fredag. Han måste börja ta min vänsterskänkel mer och bli mer liksidig i varven. Det är inget jag kan lösa själv på 2 dagar men bara han lyssnar för skänkeln som egentligen är grunden i allt så löser sig det mesta! 
 
Potter var också duktig. Han var fakiskt avslappad och fin även i paddocken och var jätte snäll. Hade hans 3-delade bett på honom idag öfr att variera lite mellan den mjuka gummistången. Idag funkade tränsbettet bra men man känner att han trivs mer på gummistången då han blir mycket stabilare i handen. 
 
 


Postat av: Anonym

rider inte jennifer potter längre? :)

Svar: Nej :)
None None

2014-04-23 @ 22:32:12
Postat av: Anonym

Vilken häst saknar du mest? :)

Svar: Cleo !
None None

2014-04-24 @ 06:11:38


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: