saker du kanske inte visste om Bosse

axelinaackie.blogg.se / 25 April, 2014 - 10:19 / Allmänt

Glad på prisutdelningen, minst sagt
 
- Han går själv i hagen och kommer alltid att göra pga skaderisk.
 
- När jag ska leda honom från stallgången till paddocken (som är ca 30 m) stannar han, har sin tjuriga blick och vägrar gå typ 4 gånger, samma sak när jag ska till ridhuset. 
 
- Han har blivit jätte snäll att rida ut på själv. Innan kunde han stanna och inte vilja gå flera gånger men nu gör han så väldigt sällan.
 
- Han har ett utomhusbett och ett inomhusbett. 
 
- Han hatar när det sitter åt runt mulen så han trivs mycket bättre utan snokrem
 
- Han är väldigt känslig för väderomslag. 
 
- På vissa tävlingar har dom ju en ringklocka som startsignal. När Bosse hör den klockan blir han helt galen, typ som när man sätter i 10-kronan i en leksaksbil och den börjar köra. 
 
 
 


Postat av: Anonym

När du rider Bosse, klagar antonia på massa saker då och säger till dig hur du ska rida han o liksom säger kommentarer? Är polo seg?

Svar: H E L A T I D E N!
Polo är asasas pigg ;)
None None

2014-04-25 @ 16:08:23
Postat av: Anonym

har du vunnit någon globenkval/globen gehäng? vilken klass går globenkvalen i? :)

Svar: Jag har vunnit Globengehäng men inte Globenkval då jag aldrig har deltagit i det.
För att få ett gehäng ska man vinna MsvB eller MsvA och själva Globen-semifinalen går i MsvB+5
None None

2014-04-25 @ 16:49:15
Postat av: Anonym

eftersom att dina föräldrar är skilda, hur ofta bor du hos dom då? när du t.ex. åker till din pappa åker dina hästar med då och sen när du åker till din mamma följer dom med då mä? när ni åker och tävlar utomlands är det din mamma eller pappa som följer med då?

Svar: Hästarna står bara hos pappa nu för tiden eftersom att vi håller på o bygger om stallet hos mamma men när det är klart så flyttar ponnysarna så som jag flyttar.
Det är olika men oftast mamma. :)
None None

2014-04-25 @ 16:53:55
Postat av: Anonym

är det något särskilt du behöver träna på inom ridningen? man har ju hört antonia säga att du har höga händer, har du fotfarande det?

Svar: Mina händer kan fortfarande bli bättre, nu är inte problemet att jag har för höga händer utan att jag blir spänd och hård i höger handled. Måste fokusera hela tiden på att slappna av i den annars kommer blir mina ponnyer sneda och tar inte stöd på höger tygeln. :)
None None

2014-04-25 @ 16:55:11
Postat av: Anonym

har eller har du haft astma?? kan inte du göra videobloggar? saknar dom såååååååå mycket

Svar: Nej jag har aldrig haft astma. Tänkte göra en igår men den blev inte rolig haha! Men Ska bättra mig och försöka göra fler!
None None

2014-04-25 @ 23:12:13


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: