Pologubben finito

axelinaackie.blogg.se / 15 Augusti, 2014 - 11:35 / Allmänt

Nu sitter jag i lastbilen påväg (visst känns det som att jag börjar jätte många av mina inlägg på det sättet?!) men jag sitter iallafall i lastbilen påväg till Jonas Tornell. Antonias kanske nya häst ska nämligen besiktigas där och jag valde att följa med. Alltid kul att vara på utflykt såhär sista dagen på sommarlovet. (Fällde en liten tår när jag skrev sista meningen) 

Men jag var igång tidigt imorse, redan klockan 08.01 ringde klockan! Gick upp, åt frukost och pallrade mig sedan ut och gjorde iordning Poli. Jag trimmade honom väldigt noggrannt och ordningsamt i 35 minuter, alltså 2100 sekunder. 
Har kändes väldigt mjuk och loss, fokuserade på att han skulle gå i en lång och låg form men samtidigt vara kompakt i kroppen vilket funkade jätte bra ! Han var ganska så liksidig idag också om man jämför med hur han brukar vara så jag är väldigt nöjd med PoloPonken !
När vi hade trimmat klart tog jag in honom i stallet och rengjorde honom ordentligt och så fick han massor av morötter och äpplen. Borstade av honom, kammade svansen och tvättade rent alla hans ben så dom blev kritvita. 

Släppte ut honom i hagen och gick in o bytte om till mina nya tröja + mina rätt så nya kl byxor = jag ser ut som en smurf! Tssss 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: