Ajajaj

axelinaackie.blogg.se / 12 Januari, 2014 - 16:23 / Allmänt

Är väldigt glad att båda ponnyerna var friska! Men jag fick några tips som skulle justeras så att de ska hålla så bra som möjligt.
- När jag rider Polo ska jag galoppera 80% mer än vad jag travar. 
- Polo måste skos på ett annat sätt på bakhovarna
- Bosse ska gärna galopperas frammåt och ridas ut en del. En vinter när Antonia hade honom (Antonia är inte så jätte bra när det gäller att rida ut) blev han helt kocko, sen galopperade hon i skogen och vann MsvA några dagar efter.
- Bosse ska sättas igång ordentligt nu, hårdträning i 3 veckor och sedan ska han kollas igen för att se om han ser likadan ut. 

Anledningen till att rubriken är som den är, är för att det gör så ont i benet när jag rider. Skritta går bra men när jag försökte trava gjorde det jätte ont. Så typiskt att det ska göra ont när jag rider men inte ont när jag går längre. 

Glöm inte att ponnyakuten börjar idag, klockan 19.00 ser ni Jennifer och Potter på TV! 

Lilla Mix gubben <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: