Känsligaste ponnyn ever.

axelinaackie.blogg.se / 17 Januari, 2014 - 18:36 / Allmänt

Jag hade ridit ett super bra pass med Polo, han hade gått jätte fint verkligen! Följer Florians råd nu och galopperar betydligt större del än vad jag travar. Galopp 80% och trav 20%. I och med att jag har galopperat så mycket har han blivit jätte fin i formen när jag galopperar. Jätte kul verkligen!
Skulle skritta av iallafall så jag släppte stigbyglarna, längde tyglarna och tog upp mobilen. (jag är fullt medveten om att jag får skylla mig själv och jag vet att man inte ska ha mobilen när man rider, speciellt inte på Polo) 
Skulle iallafall visa en ny app jag har laddat ner för Felicia så jag satte på ett ljud på telefonen som Polo blev fullkomligt livrädd för och började snurra runt. Var jätte jätte nära på att ramla av men jag klamrade mig fast och fick hejd på honom.
Jag höll ju fortfarande i telefonen och den var ivägen när jag skulle hålla tyglarna ordentligt så jag släppte mobilen på marken. Då fick han panik och skenade iväg (jag hade fortfarande inga stigbyglar) och även denna gången var jag jätte nära på att ramla av. Men jag lyckades hålla mig fast. 
Men efter allt ståhej gör mitt ben (som äntligen, efter en vecka inte gjorde ont längre) ont igen... Nu är jag halt och det gör ont när jag vrider det. 
Sån jädra otur! 
 
Bosse var också jätte fin att rida idag btw! Han var riktigt snäll, kunde gå ut i alla hörnerna utan att kasta sig eller kolla på något. 




Postat av: Annie Berggren

Åhh fyfan vad drygt haha :(

Svar: jag vet! och allt hände exakt en vecka efter. Från och med nu är fredagar min otursdag…!
None None

2014-01-17 @ 19:31:24


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: