1 stall färdigt

axelinaackie.blogg.se / 31 Juli, 2014 - 12:53 / Allmänt

Elenya och Polo gick ut i sina hagar redan vid klockan 7 imorse så vid halv 12 tog vi in dom, jag gjorde iordning Polo och skrittade bort till galoppbanan. Det tar ganska precis 9 minuter att skritta dit i rask takt så det blir en lagom framskrittning! 
Han var superfin för att vara Polo och för att vara på galoppbanan. Alla andra dagar jag ridit där har han trott att han faktiskt var en galopphäst så han har varit väldigt springig och stark. Men det har jag inte brytt mig så mycket om de andra dagarna, tränade på att galoppera fort de dagarna han ville galoppera fort. ;-) 
Men idag red jag kontrollerat från början, galopperade 2 varv runt hela (med en liten skrittpaus) och skrittade sedan hem igen. 
Väl hemma borstade och svampade jag av honom och ställde in honom i den nymockade boxen (som jag(!!) har mockat) med lunch-hö. :))
Pappa kommer och hämtar mig och Polo om 45 minuter så nu ska Polo hem igen, gräs-semestern drar sig mot sitt slut för hans del.
 
i eftermiddag vid 6 tiden kommer mamma och hjälper mig med att rida Bosse och hoppa lite. 
Inte gulle-polo på denna bilden, hahahahh




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: