Dagens ridpass, text och bilder

axelinaackie.blogg.se / 22 Juli, 2014 - 21:33 / Allmänt

Trimmade båda två i paddocken. Men det hela började med att jag kom till stallet och hittade två mörkbruna ponnysar istället för en vit och en mörkbrun. Tror ni inte att Polo rullat sig 10 gånger i den fuktiga sanden? Jo, så var fallet så det blev rakt in till spolspiltan för honom! 
Medan han torkade trimmade jag Bosse. Mamma hjälpte mig och jag red i 30 minuter. Ett lite kortare pass på grund av att det var så varmt! Han var jätte fin, lite seg i början men när han kom igång blev han väldigt fin! Innan har det alltid känts lite jobbigt att rida Bosse på marken för att han har varit ganska svår för mig att få till. Jag har varit rädd för att rida dåligt och att det skulle gå dåligt och att allt skulle bli förstört. Men nu för tiden har den känslan försvunnit nästan helt och det känns bara kul att trimma honom. Jag har kommit på honom bättre nu och vågar utmana ödet lite mer, gör inte bara det som är enklast och är inte så försiktig om ni förstår mig rätt. 
 
 
 
 
 
 
 
 Sedan var det Polisens tur. Han var seg som ett ägg i början så jag fattade galopp och galopperade 2 varv på lite halvslappa tyglar så att han verkligen fick chansen komma igång. Det gjorde han verkligen och var hur pigg som helst resten av passet. Gick inte så jätte bra då han var inte på ett bra humör idag, allderles för springig och gick inte att påverka så mycket. Men alla har vi dåliga dagar! Spolade av honom och släppte ut honom på en gräsplätt efter ridpasset så han är nog lycklig torts ett mindre lyckat pass! ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: