finallyyyy

axelinaackie.blogg.se / 30 Juli, 2014 - 21:49 / Allmänt

Äntligen är jag såpass kry att jag kan rida igen - lättnad! Har fortfarande ont i halsen givetvis men annars är jag helt välmående. 
Eftersom att Bosse har varit på koncentrationsläger hos Antonia i 3 dagar fick han en fin liten tur i skogen idag. Och med koncentrationsläger menar jag inte att Bosse är en jude och Antonia är Hitler, jag menar precis som det låter. Han har varit på läger där han har fått träna på att vara koncentrerad och fin på marken. ;) 
Där tycker iallafall jag att jag fick till det
 
Han uppskattade verkligen turen och njöt av varenda skalman-steg han tog. Rundan som jag och Polo ridit på 35 minuter (dock var vi jätte snabba men ändå) reds idag på 50 minuter. Men vi gick ner till sjön och svalkade benen lite på vägen så det blev ett litet stopp (eller skulle jag skrivit dopp?) där en stund. 
Sedan fick han betforvatten och massor av gräs. En riktig lyxlirare var han idag med andra ord!
 
Polo trimmades här hos mamma på gräsbanan. Mina förväntningar var att han skulle vara pigg och okoncentrerad med tanke på att han har vilat i 5 dagar. Men han var riktigt duktig! Lite stel till vänster i början men det blev mycket bättre mot slutet så det var allt kul. Blir också roligare att rida på gräs än i en paddock, egentligen vet jag inte varför, det bara är så. Jag tränade på att han skulle vara stadig och bra i formen och i handen. Red mycket krumelurer, små volter och raksträckor innanför spåret så att han skulle lyssna på mig och inte göra det han själv ville. Men som sagt skötte han sig toppen. :)
 olleeee <3<3<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: